Welkom bij SPHIRE!

Ik ben Paul Houweling en als coach en adviseur in 2008 met SPHIRE gestart naast mijn full-time baan als manager bij Rabobank Oosterschelde. Op deze manier hield ik als manager voeling met de praktijk van leidinggeven aan vernieuwing en verandering en kon ik tegelijkertijd proeven aan het ondernemen. Nu na 6 jaar zet ik de stap om per 1 januari 2015 volledig zelfstandig verder te gaan met SPHIRE.
De ervaring die ik meebreng heb ik onder meer opgedaan bij PricewaterhouseCoopers, Arbo Unie en Rabobank. Ik heb daar in een adviserende en leidinggevende rol ervaring opgedaan met het bedenken en implementeren van veranderingen die leiden tot hogere klanttevredenheid en loyaliteit tegen lagere kosten. Deze veranderingen deden een groot appel op de veerkracht en het verandervermogen van mensen. Ik heb ervaren hoe mensen het verschil kunnen maken voor uw klant. En hoe je als leiding van een organisatie dat faciliteert. Daar help ik u graag bij.
De basis van mijn kennis en ervaring bestaat uit een studie bedrijfskunde (KMA en Universiteit Nijmegen) en een Master of Management en Organisation (TIASNimbas). Vanuit deze basiskennis heb ik mij met ervaring en opleidingen gespecialiseerd op het gebied van coaching, interventiekunde en Customer Experience Management. Dit vanuit de overtuiging dat een verbetering van het resultaat aan de buitenkant van binnenuit moet komen.

Waar staat SPHIRE voor?

Missie
Visie
Klantbeloften
Kwaliteit

Competenties

Coachen & Trainen 90
Strategie en business modellen 80
Customer Experience Management 80
Managen van verandering 85

Mijn expertise

Coaching en training
Coaching en trainingGeaccrediteerd Beroepscoach
Zowel individueel als in teamverband coach ik. Ik ben daartoe geaccrediteerd op practitioner niveau bij het NOBCO en geregistreerd partner van Managementdrives. Lees verder over mijn coachaanbod.
Advies
AdviesCustomer Experience Manager
Tevreden en loyale klanten doordat u waarmaakt wat u met uw merk belooft. Dat is waar het bij customer experience strategy om draait. Als geregistreerd Customer Experience Management Professional kan ik u helpen de klantbeleving in kaart te brengen en te toetsen aan uw merkbeloften. Samen kunnen we dan onderzoeken hoe het beter kan en welke strategische keuzes gemaakt moeten worden in uw business model.Lees verder over customer experience.
SLIM-management
SLIM-management
Effectieve mensen en teams die ervoor zorgen dat uw klant krijgt wat u belooft tegen zo laag mogelijke kosten. Het lijkt zo makkelijk. De praktijk is echter lastiger heb ik ervaren. En hoewel ik geloof in het zelfsturende vermogen van mensen ben ik ervan overtuigd dat er ook altijd leiding nodig is. Leiding die zorgt voor een juiste match tussen de visie, strategie, taken en mensen. Bij een juiste match zullen mensen meer eigenaarschap nemen en zelfsturend worden waardoor managen plaats maakt voor leiden en coachen. Met minder management bereikt u dan meer. Succes bereikt u dan door Less Is More. Dat noem ik SLIM-management. Wilt u ook meer zelfsturing in uw organisatie?